Op een mooie woensdagavond in juli zijn we naar de boerderij “Groot Ouwendorp” geweest met leden van Nijkerk, maar ook van naastgelegen afdelingen. We waren met een grote groep van bijna 30 personen. Wat leuk om te zien dat er steeds meer leden komen.

We kregen eerst een rondleiding door de tuin welke is gelegen aan een leemkuil welke is ontstaan in de laatste ijstijd. Na de afgravingen van leem en grind in de jaren 50 heeft deze afgraving een bijzondere vorm gekregen. Quirine vertelde bij elke border heel veel van haar prachtige bloemen en laat zien hoe mooi je tuin kan zijn als je deze vooral laat bestaan uit bloemen en planten die geschikt zijn voor de insecten en andere dieren. Ze halen alleen weg wat ze niet in de tuin willen hebben. Wat een bewondering dat ze de tuin nog grotendeels zelf onderhouden.

Met een prachtige uitgebreid overzicht van de borders en de route in de hand kon iedereen daarna op eigen gelegenheid zwerven door de tuin. En dat was echt genieten. De stilte en de ruimte, je waande je even in het buitenland met een heuvelachtig landschap.

Na een tijdje had iedereen wel dorst gekregen en konden we in de tuin nog kletsen en was de catering geweldig verzorgd door Gerard en Riet. Toen was het tijd om de ezels weer in de stal te zetten en ging iedereen op huis aan. Wat een mooie avond was dit.