Donderdag 14 juli: Tuinreis naar Zuidwest-Brabant

Wie gaat met ons mee op Tuinreis?                                                  Nieuwsflits in pdf

Gerda Faaij heeft weer een hele leuke reis voor ons samengesteld. Op 14 juli gaan we naar 3 grote bijzondere tuinen in Zuidwest-Brabant en net over de grens in België. Gezellig en comfortabel met de bus. We sluiten de dag af met een diner.

De tijd vliegt en VOL=VOL, dus geef je gauw op via het Aanmeldformulier

We beginnen bij de sfeervolle Tuin Op De Achtergrond in het Belgische Brasschaat met mooie plantcombinaties binnen een stevige structuur van hagen, geknipte bollen en kegels, een vijver, moestuin in bakken, enz.

De volgende tuin hoort bij landgoed De Jorissenhoeve. Rond de karakteristieke woning zijn veel elementen uit het vroegere boerenbedrijf behouden gebleven, maar wel naar de tijd van nu in gebruik. In het weiland lopen nog wat Lakenvelders. De tuin heeft een grote vijver, mooi aangelegde borders en een moestuin.

Tenslotte bezoeken we de mooie tuin van tuinarchitect Albert Tielens. Deze paste al zijn ideeën over tuinieren toe in zijn eigen tuin: een beplant eiland, een zwemvijver, een ponyweide en een prairietuin. Na het tuinbezoek kan ieder nog even in de woonwinkel struinen

De totaalprijs voor deze compleet verzorgde tuintrip bedraagt € 72,50 p.p. voor Groei&Bloei leden en € 80,- p.p. voor niet-leden. Alleen lunch en drankjes bij het diner zijn niet inbegrepen.

We vertrekken om 8.30 uur vanaf de parkeerplaats bij de sportvelden aan de Luxoolseweg. Naar verwachting zijn we daar omstreeks 20.30 u weer terug.

Meer informatie op onze website Tuinreis Brabant (nijkerk.groei.nl)