De vakantie is voor velen weer voorbij. Om nog even in vakantiestemming te blijven, hebben we weer leuke activiteiten op de planning staan. Zelfs al voor komend weekend! Ook al zijn er (vanwege corona) toch nog enkele wijzigingen.

Excursie Kwekerij De Hessenhof, 40-jarig jubileumfeest

Kwekerij de Hessenhof van Hans Kramer bestaat 40 jaar! En dat wordt gevierd, maar vanwege de coronaregels wel in aangepaste vorm. Helaas zullen de geplande lezingen niet doorgaan. Er zal wel een aantal van de beste kwekers uit binnen- en buitenland te gast zijn. Het programma is verplaatst naar Vrijdag 3 en Zaterdag 4 september. Er dient vooraf voor een bepaalde tijd te worden aangemeld, met maximaal 4 personen.

Daarom hebben we besloten om geen gezamenlijke excursie te doen. Individueel kan natuurlijk wel. Als je belangstelling hebt om er heen te gaan, meld je dan aan via  https://www.hessenhof.nl.

Struinen in de tuinen

Onze voorzitter Petra van de Haar neemt ook deel met haar tuin aan de Hoekersteeg 1 in Nijkerk aan Struinen in de Tuinen. Haar tuin wordt omgetoverd tot openluchtpodium voor Falco Neering, een jonge enthousiaste muzikant, die optreedt op zondag 5 september om 13:30 uur, 15:00 uur en 16:30 uur. Onze afdeling is ook aanwezig met een stand met plantjes.

Bezoekers kunnen veilig in de frisse lucht genieten van allerhande optredens! Struinen in de Tuinen kan tussen 12:00 en 17:00 uur op diverse locaties in gemeente Nijkerk. Meer informatie op https://struinenindetuinen.nl/informatie/programma.

Bloemschikken

In dit najaar staat een aantal workshops en lessen van Vera de Boer gepland.

Voor veel liefhebbers van bloemschikken en trouwe cursisten zal dit een aangenaam vooruitzicht zijn nu het weer kan in deze Coronatijd. Maar, helaas! We moeten jullie teleurstellen. Door omstandigheden worden de lessen doorgeschoven naar januari. Gelukkig gaan de workshops vanaf oktober wel door, de eerste op woensdag 27 oktober van 19:30 uur tot 21:00 à 21:30 uur. Houd de website in de gaten voor recente informatie en aanmelden.

Gardenista

Helaas heeft het Landelijk bestuur van Groei&Bloei moeten besluiten om Gardenista te verplaatsen naar 2022. Aanleiding hiervoor is de aanhoudende onzekerheid rondom het coronavirus. Het festival zou eind september plaatsvinden en wordt verplaatst naar 25 t/m 29 mei 2022

“Het is een moeilijk besluit, omdat we met een enthousiaste groep mensen al maanden hard werken om van Gardenista een prachtig festival te maken”, zegt Wilma Walenberg van het landelijk bestuur. “De meeste exposanten, deelnemers van competities en lezingen hadden begrip voor de beslissing en hebben hun deelname al toegezegd voor 2022. We kijken inmiddels alweer vooruit naar mei 2022”

Liefhebbersmarkt

Op zaterdag 4 september 2021 bent u van harte welkom in de Botanische Tuinen in Utrecht.
Hier wordt de Liefhebbersmarkt georganiseerd met een fantastisch assortiment planten, bloembollen, kuipplanten, rotsplanten en nog veel meer.
Er is voor iedereen wel wat moois te vinden. En natuurlijk kunt u ook genieten van de prachtige tuinen.
Naast verkopers zijn er ook plantenverenigingen te vinden waarvan de leden bezoekers wegwijs maken in hun hobby.

Extra dit jaar zijn de 4 korte lezingen, mede mogelijk gemaakt door Groei & Bloei rayon Utrecht.

Adres: Budapestlaan 17, Utrecht
Openingstijden: 10.00 - 16.30 uur.
Toegang: regulieren prijzen
Meer info: www.uu.nl/botanischetuinen

U bent verplicht om u vooraf aan te melden via de website.