Wat is het fijn dat we weer allerlei activiteiten kunnen doen! En dat doen we dan ook...
Nog maar een paar dagen en dan is er al onze inmiddels ingeburgerde herfstruilmarkt. Ook de workshops bloemschikken gaan weer starten. Met als eerste uiteraard een herfstworkshop. Wel op een nieuwe locatie, dus let daar goed op. En eindelijk kan nu de eerder uitgestelde lezing over klimaatbestendig tuinen van Eric Meijer gegeven worden.
Tot slot gaan we a.s. zaterdag weer een Groencafe bemannen, over fruit(boompjes). Erg leuk en leerzaam voor kinderen. Dus geef het door aan mogelijke belangstellenden.

We ontmoeten jullie graag bij een van onze activiteiten! Hopelijk tot gauw !

Herfstruilbeurs

Zaterdag 16 oktober

De herfstruilbeurs is speciaal voor leden en introducees en vindt plaats in de tuin van Sandra en Jacques van den Belt aan de Amersfoortseweg 43 in Nijkerkerveen.
Alles wat met tuinieren te maken heeft mag worden geruild. Zoals planten, knollen, zaden en dergelijke, maar ook boeken, tijdschriften, gereedschap, potten of aanbiedingen om iets uit de tuin te komen halen zijn gewild. Vanwege het Groencafé ’s ochtends, houden we deze keer de herfstruilbeurs ’s middags. Vanaf 14.00 uur zetten we alle ruilwaren klaar en begint het bekijken van de ruilwaar. Inbrengers prijzen hun ruilwaar graag aan met vaak goede tips voor een succesvolle ruil. Om 14.30 uur begint het ruilen. Rond 15.00 uur sluiten we gezellig af met koffie of thee en wat lekkers. Bent u nog nooit eerder geweest?
Doe dan nu mee en kom naar deze plezierige ruilbeurs! En ontdek wat we voor elkaar als lid kunnen betekenen!

Herfstworkshop met Vera de Boer

Woensdag 27 oktober

Geef je gauw op om gezellig met elkaar een sfeervol herfstbloemstuk te maken bij Vera de Boer. Je hoeft alleen zelf mee te nemen: een scherp mesje, snoeischaar, lijmpistool met extra patronen en iets voor het vervoer.
De avond start om 19.30 uur, vanaf 19.15 uur staat de koffie klaar.
Locatie: De Eshof kerk, De Veenslag16, Hoevelaken.
Kosten voor leden € 25,00 p.p., niet leden betalen € 30,00 p.p. Koffie of thee € 0,50 p.p.
Voor aanmelden en informatie: bloemschikkenbijgroeienbloei@gmail.com
Vera de Boer: tel: 06-40903656

Lezing “Klimaatbestendige tuinen en plantencombinaties” door Eric Meijer

Donderdag 28 oktober

Hoe bereiden we onze tuin beter voor op heviger stortbuien en droogte ?

In deze lezing vertelt Eric Meijer ons welke maatregelen we zelf kunnen nemen in de tuin om zowel langdurige hitte en droogteperiodes te doorstaan, alsmede hevige stortbuien. Dus hoe kunnen we droogte het hoofd bieden met o.a. technische oplossingen, bodembewerking en met name juiste plantkeuze. Maar ook hoe kunnen we overvloedig water afvoeren en wellicht opslaan voor droge periodes. Laat u verrassen met ideeën! Meer info: www.meijertuinontwerp.nl

De lezing vindt plaats in een lokaal in de gang links van de ingang in het Aeres, Luxoolseweg 1, Nijkerk van 19.45 uur tot ca. 22.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur.
Kosten zijn  €3,00 voor niet-leden, gratis voor leden.
Lootjes van €0,50  en koffie of thee met een koekje zijn voor €1,00 verkrijgbaar tijdens de inloop en in de pauze.

Groencafé

Zaterdag 16 oktober

Trinette en Tineke zullen op zaterdag 16 oktober van 10.00-12.00 uur samen met IVN vrijwilligers van de Hoogstambrigade aanwezig zijn in de Bibliotheek Nijkerk. Zij laten bibliotheekbezoekers zien en vertellen hoe leuk en veelzijdig fruitboompjes zijn. Het is, vooral voor kinderen, heerlijk om je eigen fruit te kweken. Het is ook decoratief om fruitboompjes over een prieel of berceau te laten groeien.  En er zijn zelfs minifruitboompjes waarvoor slechts weinig ruimte nodig is.