De herfst heeft duidelijk haar intrede gedaan. De natuur trakteert ons op prachtige kleuren!

We kunnen daar volop van genieten, maar ook van verschillende activiteiten. Graag ontmoeten we jullie bij een van onze activiteiten. Hopelijk tot gauw !

Lezing Engelse tuin door Cor van Gelderen van kwekerij Esveld

Donderdag 11 november

In deze lezing neemt Cor van Gelderen ons mee op een tuinreisje naar Engeland. Zijn bekende kwekerij heeft net als de Engelsen een lange traditie in het verzamelen van planten. We gaan in de lezing toppers uit Engeland zien die ook heel geschikt zijn voor onze Nederlandse tuinen. Maar ook veel onbekende pareltjes uit de plantenwereld. De Engelse “plant hunters” verzamelen immers al anderhalve eeuw planten uit Amerika, China, Nepal en Bhutan. De planten maken de Engelse tuinen zo bijzonder.

Dat wordt dus genieten van prachtige tuinen gefotografeerd in verschillende seizoenen.

We sluiten als altijd af met onze loterij met leuke prijsjes.

De lezing vindt plaats in ‘t Veense Hart, van Noortstraat 36, Nijkerkerveen, van 19.45 uur tot ca. 22.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur.

Kosten zijn €3,00 voor niet-leden, gratis voor leden.

Lootjes van €0,50 en koffie of thee met een koekje zijn voor €1,00 verkrijgbaar tijdens de inloop en in de pauze.

GROENCAFÉ, thema “tuin winterklaar maken”

Zaterdag 20 november

Samen met IVN vrijwilligers leggen we aan bibliotheekbezoekers uit hoe goed het is om in de herfst niet alle uitgebloeide bloemstelen af te knippen. Die vormen immers goede overwinterplekken voor allerlei nuttige beestjes, zoals lieveheersbeestjes. Bovendien is het een prachtig gezicht als het gaat sneeuwen of ijzelen. Of als er rijp op de planten ligt. Die sprookjesachtige effecten van een witte wereld laten we natuurlijk ook zien met foto’s.

Kom langs en vraag advies voor de aanpak van je eigen tuin.

Groencafé vindt plaats van 10.00-12.00 uur in Bibliotheek Nijkerk, Frieswijklaan 99.

Gratis voor leden en niet-leden.

Bloemschikworkshop bij Vera de Boer

Donderdag 2 december:

Je kunt weer gezellig komen bloemschikken bij Vera de Boer. In een kleine groep en met veel ruimte. Met Vera’s voorbeeld bloemstuk en aanwijzingen kan iedereen een prachtig, sfeervol bloemstuk voor thuis maken. Je hoeft zelf alleen een scherp mesje, snoeischaar, lijmpistool met extra patronen en iets voor het vervoer mee te nemen. Vera zorgt voor de rest.

Meld je snel aan want VOL=VOL.

De avond start om 19.30 uur, vanaf 19.15 uur staat de koffie klaar.

Locatie: De Eshof kerk, De Veenslag16, Hoevelaken.

Kosten voor leden € 25,00 p.p., niet leden betalen € 30,00 p.p. Koffie of thee € 0,50 p.p.

Voor aanmelden en informatie: bloemschikkenbijgroeienbloei@gmail.com

Vera de Boer: tel: 06-40903656