Uitslag Fotowedstrijd “De Levende Tuin”.

Zoals we recent al aankondigden heeft A1 Mediagroep een video opgenomen van een interview met Petra van de Haar en Petra Heidinger van IVN Fotowerkgroep over de uitslag van de Fotowedstrijd “De Levende Tuin”. Uiteraard worden daarin de winnende foto’s en een aantal opmerkelijke foto’s getoond.

Petra van de Haar legt eerst uit wat de aanleiding was voor de fotowedstrijd, namelijk dat we graag  een leuke coronaproof activiteit wilden organiseren. Als thema kozen we voor “De Levende Tuin”. Om een deskundige, objectieve beoordeling van de foto’s te garanderen, vroegen we leden van de IVN Fotowerkgroep om te jureren. Zij hebben gelet op scherpte, compositie, kleur, originaliteit etc. maar natuurlijk ook in hoeverre de foto’s aansloten bij het thema “de levende tuin”.

Vervolgens vertelt Petra Heidinger eerst wat leuke wetenswaardigheden die zij op een aantal opmerkelijke ingezonden foto’s zag. Zoals over een roofmijt en een varroamijt op een bij. Zij maakt de winnende foto’s en de namen van de fotografen bekend.

Petra van de Haar sluit af met de melding dat de winnaars hun prijs thuis bezorgd krijgen. Dit is de winnende foto in een lijstje voor de prijzen 3 tot en met 5, een miniworkshop “Fotografeer je eigen tuin” voor de 2e prijs en als hoofdprijs een foto-excursie onder leiding van de IVN Fotowerkgroep.

Alle ingezonden foto’s en de video van de bekendmaking van de uitslag van onze Fotowedstrijd zijn te zien via onze website www.nijkerk.groei.nl. Vanaf maandag 15 februari is de video ook te bekijken via de link https://youtu.be/-m8AqceoKhE .

Later in het voorjaar wordt de video ook nog op de lokale televisie uitgezonden. Als de datum daarvoor bekend is, geven we dit aan jullie door.

Veel kijkplezier!